Informatieve bijeenkomst - oranjezaal
woensdag 28 februari 2024
- Voorzitter
- Eline de Koning
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1
Korte terugblik en toelichting op het plan door Mark Venema, senior beleidsadviseur Gemeente Leeuwarden
Bijlagen
00:05:54 - 00:08:06 - Eline de Koning00:08:07 - 00:13:39 - Ambtelijke dienst 1 -
2
Om vragen te beantwoorden zijn vanuit de ambtelijke dienst aanwezig:
- Mark Venema (Sociaal Domein)
- Jennifer Etoré (Juridische en Veiligheidszaken)
00:13:40 - 00:13:54 - Eline de Koning00:13:55 - 00:14:21 - Nanne Feenstra00:14:22 - 00:14:38 - Ambtelijke dienst 100:14:39 - 00:14:41 - Eline de Koning00:14:42 - 00:15:07 - Femke Molenaar00:15:08 - 00:15:55 - Ambtelijke dienst 100:15:56 - 00:16:00 - Eline de Koning00:16:01 - 00:16:37 - Fokelien van der Meulen00:16:38 - 00:17:25 - Ambtelijke dienst 100:17:26 - 00:17:29 - Eline de Koning00:17:30 - 00:17:48 - Lydia van Santen00:17:49 - 00:18:51 - Ambtelijke dienst 100:18:52 - 00:18:54 - Eline de Koning00:18:55 - 00:19:30 - Carlijn Niesink00:19:31 - 00:19:47 - Ambtelijke dienst 100:19:48 - 00:19:50 - Eline de Koning00:19:51 - 00:20:16 - Ambtelijke dienst 200:20:17 - 00:20:21 - Eline de Koning00:20:22 - 00:21:04 - Carina Runhart00:21:05 - 00:21:07 - Eline de Koning00:21:08 - 00:22:00 - Ambtelijke dienst 100:22:01 - 00:22:34 - Carina Runhart00:22:35 - 00:23:01 - Ambtelijke dienst 100:23:02 - 00:23:06 - Eline de Koning00:23:07 - 00:23:30 - Petra van der Sloot00:23:31 - 00:23:44 - Ambtelijke dienst 100:23:45 - 00:23:48 - Eline de Koning00:23:49 - 00:24:38 - Christiaan Okkema00:24:39 - 00:24:40 - Eline de Koning00:24:41 - 00:25:54 - Ambtelijke dienst 100:25:55 - 00:25:57 - Eline de Koning00:25:58 - 00:26:13 - Gabrielle Copini00:26:14 - 00:26:24 - Ambtelijke dienst 100:26:25 - 00:26:31 - Eline de Koning00:26:32 - 00:26:56 - Nanne Feenstra00:26:57 - 00:26:58 - Eline de Koning00:26:59 - 00:27:54 - Ambtelijke dienst 100:27:55 - 00:27:59 - Eline de Koning00:28:00 - 00:28:32 - Lyda Veldstra00:28:33 - 00:28:35 - Eline de Koning00:28:36 - 00:29:38 - Ambtelijke dienst 100:29:39 - 00:29:41 - Eline de Koning00:29:42 - 00:29:59 - Femke Molenaar00:30:00 - 00:30:54 - Ambtelijke dienst 100:30:55 - 00:30:57 - Eline de Koning00:30:58 - 00:31:09 - Gabrielle Copini00:31:10 - 00:31:15 - Ambtelijke dienst 100:31:16 - 00:31:54 - Gabrielle Copini00:31:55 - 00:32:41 - Ambtelijke dienst 100:32:42 - 00:32:47 - Eline de Koning00:32:48 - 00:32:49 - Nathalie Kramers00:32:50 - 00:32:54 - Eline de Koning00:32:55 - 00:33:09 - Nathalie Kramers00:33:10 - 00:33:15 - Eline de Koning00:33:16 - 00:33:39 - Carlijn Niesink00:33:40 - 00:33:52 - Ambtelijke dienst 100:33:53 - 00:33:58 - Eline de Koning00:33:59 - 00:34:52 - Christiaan Okkema00:34:53 - 00:34:54 - Eline de Koning00:34:55 - 00:36:01 - Ambtelijke dienst 100:36:02 - 00:36:04 - Eline de Koning00:36:05 - 00:36:34 - Femke Molenaar00:36:35 - 00:37:01 - Ambtelijke dienst 100:37:02 - 00:37:03 - Eline de Koning00:37:04 - 00:37:25 - Femke Molenaar00:37:26 - 00:37:58 - Ambtelijke dienst 100:37:59 - 00:38:25 - Femke Molenaar00:38:26 - 00:38:54 - Ambtelijke dienst 100:38:55 - 00:39:03 - Eline de Koning00:39:04 - 00:39:38 - Christiaan Okkema00:39:39 - 00:39:40 - Eline de Koning00:39:41 - 00:40:07 - Ambtelijke dienst 100:40:08 - 00:40:09 - Eline de Koning00:40:10 - 00:40:31 - Ambtelijke dienst 100:40:32 - 00:40:35 - Eline de Koning00:40:36 - 00:40:55 - Femke Molenaar00:40:56 - 00:41:02 - Eline de Koning00:41:03 - 00:41:04 - Ambtelijke dienst 100:41:05 - 00:41:08 - Eline de Koning00:41:09 - 00:41:13 - Nathalie Kramers00:41:14 - 00:42:08 - Eline de Koning00:42:09 - 00:42:19 - Ambtelijke dienst 100:42:20 - 00:42:59 - Eline de Koning00:43:00 - 00:43:10 - Petra van der Sloot00:43:11 - 00:43:17 - Eline de Koning00:43:18 - 00:43:33 - Carlijn Niesink00:43:34 - 00:43:35 - Fokelien van der Meulen00:43:36 - 00:43:39 - Eline de Koning00:43:40 - 00:43:45 - Christiaan Okkema00:43:46 - 00:44:02 - Carlijn Niesink00:44:03 - 00:44:23 - Eline de Koning00:44:24 - 00:44:38 - Carlijn Niesink00:44:39 - 00:44:48 - Eline de Koning00:44:49 - 00:45:17 - Nathalie Kramers00:45:18 - 00:45:31 - Eline de Koning00:45:32 - 00:45:43 - Femke Molenaar00:45:44 - 00:45:46 - Eline de Koning00:45:47 - 00:45:56 - Fokelien van der Meulen00:45:57 - 00:46:06 - Eline de Koning00:46:07 - 00:46:37 - Carlijn Niesink00:46:38 - 00:46:58 - Eline de Koning00:46:59 - 00:47:16 - Nanne Feenstra00:47:17 - 00:47:28 - Carlijn Niesink00:47:29 - 00:47:44 - Eline de Koning00:47:45 - 00:47:52 - P. Rijke00:47:53 - 00:48:03 - Eline de Koning00:48:04 - 00:48:33 - Nathalie Kramers00:48:34 - 00:48:45 - Eline de Koning00:48:46 - 00:49:13 - Carlijn Niesink00:49:14 - 00:49:23 - Eline de Koning00:49:24 - 00:49:36 - Fokelien van der Meulen00:49:37 - 00:49:58 - Eline de Koning00:49:59 - 00:50:24 - Carina Runhart00:50:25 - 00:50:36 - Eline de Koning00:50:37 - 00:50:55 - Carlijn Niesink00:50:56 - 00:51:04 - Eline de Koning00:51:05 - 00:51:12 - Lyda Veldstra00:51:13 - 00:51:48 - Eline de Koning -
3
Het college legt het preventie- en handhavingsplan drugs, alcohol en tabak 2024-2028 ter vaststelling voor aan de gemeenteraad. De gemeente heeft op grond van de Alcoholwet de plicht om iedere vier jaar een plan vast te stellen, gelijktijdig met het gezondheidsbeleid. Met dit voorstel wordt daarin voorzien. Bij de uitwerking van het plan is aansluiting gezocht bij ontwikkelingen, beleid en plannen op het gebied van jeugd, gezondheid, handhaving, openbare orde en veiligheid. Met dit plan beoogt de gemeente problematisch gebruik van drugs, alcohol en tabak te voorkomen en te verminderen. De focus ligt daarbij op jeugdigen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Aan de gemeenteraad voor te stellen het preventie- en handhavingsplan drugs, alcohol en tabak 2024-2028 vast te stellen.